Successmonster
1 min readSep 18, 2020

Otobüs Yolculuğu Üzerine…

Photo by Ashley Gerlach on Unsplash

Uzun zamandır otobüs yolculuğu yapmamıştım. Yaklaşık 2 sene diyebiliriz aslında, bugün bu kadar zaman sonra otobüsle uzun bir yolculuğa çıkıyorum. Bendeki ilk intibası ise insanın yaşam kalitesini düşüren bir seyahat türü olduğunu hatırlatması oldu. Aynı öğrenci zamanında olduğu gibi, ancak tek farkla öğrenci iken maddiyattan dolayı uygun olarak ulaşım aracı olduğu için tercih ediyorken bu sefer zaman kazanmak için bu yolculuğu seçtim. Ancak zorlu bi şekilde otogara ulaştıktan sonra tekrar sunu sorguladım, zaman ve para anlamında kazançlı gibi gözükse de bu yolculuğa değer mi? Bu yola bu şekilde çıkınca devamı da böyle gelecek malesef. Otobüs yolculuğu yapan insanlar da bu yöntemi isteyerek seçmiyor aslında daha çok maddiyat için ama teknolojinin ve hizmet sektörünün bu kadar geliştiği günümüzde otobüs yolculuğu bu kadar çağın gerisinde olması derin hayrete düşürücü. Böyle zamanlarda yaşamımı gözden geçiriyorum hep; geçmişimi ve geleceğimi sorguluyorum. Zorlanılan anlarda beyin daha çok irdeliyor değil mi? Napıyorum? Ne yöne doğru gidiyorum? Aynı Tolstoy gibi yaşam amacını sorgulatıyor adeta böyle zamanlar. Tolstoy’un yaşam hikayesinde oldugu gibi bu tarafa geçiş var ama bu taraftakileri diğer tarafa taşımak pek de mümkün ve kolay değil…

Successmonster

Felsefe, psikoloji, uzay ve teknoloji alanlarındaki bilgi birikimimi arttırmak, arşivlemek ve fayda sağlamak amacıyla açılmış bir blog… twitter:ysmnckm